maandag 17 februari 2014

Vloeibare zeep: douchegel / handzeep

In tegenstelling tot wat ik op het einde van mijn vorig artikel zei, zal ik het nu niet over mijn nieuwe vaste zeep hebben (die is nog niet gebruiksklaar) maar heb ik een ander nieuwtje te delen!

Vorige maand liet ik al weten dat ik vloeibare zeep gemaakt heb.


Samen met enkele andere proefpersonen heb ik ze uitvoerig getest én keihard goedgekeurd! Ik ben nog altijd heel blij met dit product!

Het is een zeep zonder SLS (aka sodium laureth sulfate, een eerder agressieve reiniger en schuimmaker die in de meeste douchegels terug te vinden is, maar ook uitdrogend werkt) en zonder schadelijke bewaarmiddelen.
Ik maakte verse zeep bij, die nu ook verkrijgbaar is.




De vloeibare zeep kan gebruikt worden als douchegel en handzeep.

Olijfolie en kokosolie maken het tot een heel milde zeep die de huid niet uitdroogt, maar ze juist heel erg goed voedt.
De gel schuimt goed, maar uiteraard minder dan een gel waarin wél SLS zit. Dit vind ik echter een pluspunt :) Met een douchepuff of badspons zie je in elk geval geen verschil; je verkrijgt een lekker fluffy schuim dat zich goed verdeelt. En je hebt geen liters extra water nodig om de spons uit te spoelen!


Verder bevat het product water, geneutraliseerde kaliumhydroxide (loog) en vitamine E-olie. Geurolie kan toegevoegd worden, alsook etherische olie voor een geurtje en/of diens werking.
Zo is etherische olie van sinaasappel en tea tree goed voor de vettere huid, pepermunt voor een fris en ontspannend gevoel, pompelmoes voor een opwekkende boost, enzovoort.
Je gekozen geur (of combinatie ervan) kun je samen met je bestelling doorgeven en zal ik met veel plezier aan de zeep toevoegen. Voor de lijst met beschikbare geuren: klik hier (onderaan de lijst).


100 ml - 250 ml met gewone dop - 250 ml met pomp
Voorlopig is de douchegel verkrijgbaar in 3 formaten: flessen van 100 ml of 250 ml. Bij de flessen van 250 ml kan je, in plaats van een gewone klikdop, ook voor een pompje kiezen (handig als je het als handzeep gebruikt).

De prijzen:
100 ml: € 5,5
250 ml: € 12,5
250 ml met pomp: € 14


Nog een paar aandachtspunten:
  • De gel kan troebel worden; dit is normaal en gebeurt voornamelijk bij temperatuursdalingen. Het heeft geen nadelige effecten op de werking van de zeep. In een warme omgeving klaart de zeep weer op; kantel de fles indien nodig rustig heen en weer om het product weer homogener te maken.
  • Het is mogelijk dat de dop verstopt raakt doordat de zeep in contact komt met de lucht. Ook dit is weer perfect normaal en is eigen aan natuurlijke vloeibare zeep. Prik het gaatje door met een naald of tandenstoker. Duw niet hard op de fles tot het gaatje vanzelf opent, want dan hangt de douchegel tegen uw muur of spiegel. Ik spreek uit ervaring ^^
 

Klaar om deze douchegel / handzeep eens te proberen? Je kunt me mailen om een fles te bestellen. Ik verstuur met de post (reken voor de douchegels minimaal € 6,5 verzendingskosten) of ik kan met je afspreken in Gent-centrum!

Groetjes! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten