zondag 6 april 2014

Vanille & caramel-cupcakezeepjes (vegetarisch)


Ohohoho, mijn nieuwste lichting zeepjes - vanille & caramel -zijn (al zeg ik het zelf) zo heerlijk!
Na het dino-zeepjesavontuur wilde ik zeker nog iets met mijn zeep-cupcakemal maken. En wat is dan eigenlijk gepaster dan een op cake geïnspireerde zeep?


Olijfolie, kokosolie, soja-olie en arachide-olie vormen de basis. Het onderste 'cake'deel is geparfumeerd met heerlijk romige vanille, de piekjes (het 'glazuur') ruiken naar caramel. De twee helften complimenteren elkaar heel erg goed en maken het tot een zalige zeep! Ik vind het een beetje naar witte paaseieren ruiken en zou er bijna mijn tanden willen inzetten… maar ik heb liever geen zeepsmoel : )
Een goeie raad dus: don't eat the soap, kids!



De onderste vanille-helft bevat ook wat honing, dat door het suikergehalte veel natuurlijk schuim geeft en het vocht in de huid goed vasthoudt. Honing en vanille-olie zorgen samen ook voor de donkerdere kleur.

Het 'glazuur' bovenaan is voor de duidelijkheid dus ook 100% zeep en kreeg een sprankeltje cosmetische gouden glitters. Je spoelt ze gemakkelijk van de huid af.



De volledige ingrediëntenlijst: olijfolie, kokosolie, soja-olie, arachide-olie, geneutraliseerde natriumhydroxide (loog), honing, titaniumdioxide (kleur van de 'glazuurlaag'), vanille & caramel-geurolie, vitamine E-olie, cosmetische glitter.

Zo zien de verpakte zepen eruit!

Vooraan nog twee kleinere zeepjes!
 Deze vanille-caramelzeepjes kosten 4 euro per stuk (90-95 g). De twee kleintjes in de foto hierboven kosten 3 euro. Let wel: één ervan bestaat enkel uit caramelzeep, bevat geen honing en is dus vegan. 

Bestellen kan via mail, ophalen gebeurt op afspraak in Gent-Centrum. Verzending per postpakket kan ook, maar dit kost in dit geval (taxipost) 6,5 euro extra. Interessant bij grotere bestellingen!

Tot gauw!
X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten