dinsdag 7 augustus 2012

Tweede zeep!

Bij m'n tweede zeepexperiment wilde ik rapper resultaat zien (lees: meteen kunnen gebruiken), dus gebruikte ik de 'hot proces' methode. Dit betekent dat je, na het samenbrengen van alle ingrediënten, het mengsel blijft verwarmen waardoor het loog meteen 'verzeept' met de oliën en vetten en je aldus geen weken meer moet wachten alvorens je het kan gebruiken.

Een klein nadeel is wel dat je zeep ruwer wordt en je dus geen superglad stuk zeep moet verwachten (tenzij je alle kanten wat zou bijsnijden, maar ik ben niet zo voor verspilling :) )
Het is niet dat de zeep aan kwaliteit inboet; het werkt even goed!

Zo zag het eruit eens het in de mal gepropt zat, not very sexy indeed

Bovenstaand zeepmengsel bestaat volledig uit olijfolie en vitamine E-olie voor de bewaring. Toen besloot ik te freewheelen en kapte er een hoop losse gedroogde rooibos vanillethee bij! (na er eerst thee van te hebben gezet en het opnieuw te laten drogen)

De fijne stukjes theeblad zorgen voor een grondig scrubbend effect en geven de zeep een subtiel vanillegeurtje. Daarnaast werkt de olijfolie hydraterend. Gebruik: voor een diepe reiniging: de zeep gewoon in z'n geheel op de huid wrijven, it's that simple! Vind je het te ruw, kan je hem evengoed opschuimen in je badspons of washandje.

Hij werkt geweldig op mijn altijd-droge huid, zo goed zelfs dat ik daarna bijna geen bodylotion hoef te gebruiken (maar dat doe ik natuurlijk wel, aangezien ik verslaafd ben).
Na gebruik moet je de zeep wel buiten de douche of bad laten drogen. 

Oja; het resultaat:

En zo ziet het er verpakt uit!

Een blokje kost 2,5 tot 4 euro, gaande van 80 gram tot 100 gram.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten